Atteljé Hörnan

Tjohoppla!

Har haft mycket att göra den sista veckan så har knappt haft tid med bloggen, Men den här veckan lovar jag att vara här oftare! NU så ska jag berätta vad som hände i går, förutom att jag flög hem efter att ha varit bort rest så kom jag nämligen hem till en iordninggjord och otroligt fin ateljé (målar hörna) som pappa har fixat i helgen. Blev alldeles rörd över arbetet han lagt ned på att olja in den fina trä skivan och såga till hyllor som passar in perfekt! Kan bara förklara lite kort att jag bor i ett rum i källaren och har förutom det nu också en egen hörna precis utanför mitt rum med helt okej med utryme både för att stå vid staflit och sitta vid arbets bänken. Kortet här nedan tog jag precis i går när jag fick se det pappa fixat men sedan dess har jag satt upp lite fler krokar och lagt upp lite mer saker på hyllorna och så. Det ser redan rätt annorlunda ut redan och mer ”inbott”. Det är en av de bästa sakerna jag älskar nämligen att fixa och inreda, har massor av planer för hur jag ska göra mitt ”hörn” till en idealisk ateljé. Lite tyger på vägarna för ett mjukare intryck, absolut några stora hyllor till längre in så att jag kan ställa dit bland annat min akryl låda och några dukar. Sedan ska jag sätta en tråd från en bjälke och in mot väggen där jag kan hänga små kort eller skisser! Mer ´grejer att fixa lär jag komma på men ska börja med fler hyllor!



Hörnan under trappen


hyllor
Färgerna här närmast är ohygglit rolig finger färg!:) jätte roligt att använda
 dom dagar jag bara vill "freaka" loss lite!

Känner att skapandet kommer blomstra i den här kreativa miljön! Eller vad tror ni!?


Kommentarer
Postat av: Anna

AWESOME!!! Sjukt fint Agnes! Verkligen! Iallafall så ja, sukt fint!

2010-12-07 @ 17:37:24
URL: http://prinsessananna.blogg.se/
Postat av: trix

Åh va mysig liten hörna! Där kommer du trivas :D

2010-12-09 @ 17:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0