Lånegarderoben- trött på att konsumera och köpa nytt?


Mor min som alltid har sten koll på allt som händer på stan tipsade mig nydligen om Kulturhusets satsning på en lånegarderob! Syftet är att starta en plattform där fler människor kan ta del av samma dyra klädesplagg och samtidigt spara på miljön och plånboken.

Plats: Ekoteket, kulturhuset vid sergelstorg
Period: 29 dec - 30 dec
Tid: 12:00 - 17:00
Pris: 400 kr om du blir medlem under ett halvår då får du låna tre plagg/accessoarer i tre veckor per gång.

Låter inte det här som en ur fiffig ide?! Jag hoppas och ber att jag ska hinna in dit i morgon och i alla fall titta och se om det är någon ide att hyra kläder och så, det är ju helt fantastiskt med en lånegarderob och otroligt miljö smart.

För mer info kolla www.kulturhuset.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0