Suddet är min bästa vän

Å vilken strålande dag jag har haft! Någon har kanske hört mig skriva eller säga att mitt humör till 90% beror på vädret, och det stämmer verkligen! I dag var det sol och blå himmel och man kan nog säga att mitt humör lyste ikapp med solen!

En del av min lyckade dag berodde på att jag hade Form lektion under hela eftermiddagen och vi jobbade med att karva ut små huvuden ur en rektangulär gips klump det var mycket roligt och timmarna bara flög iväg! Mitt ansikte är halv klart men hittills är jag nöjd! Dock så var det en utmaning då Suddet är min bästa vän av den anledningen att jag inte gillar när man inte kan ta bort någonting man är onöjd med. När vi reducerade bort bit efter bit på den här gips klumpen  så kunde man ju råka slinta till med ett av redskapen och vipps är näsan borta, det går inte att limma dit snyggt igen och går inte att ”ångra”. Men det är nog dags för mig att släppa låsningen vid att alltid vilja kunna sudda eller täcka över det som blir fel. Bara att acceptera och göra rätt från början alltså!


Kommentarer
Postat av: Molly G

Låter kul! :)

2010-12-18 @ 16:00:26
URL: http://memoriaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0