LILJEVALCH - ung Vårsalång

Liljevalchs museum är ett stort Konst museum på Djurgården. Varje år så har dem en återkommande utställning som kallas ”ung vårsalong” Går du på gymnasiet i Stockholms län? Är du född 1993 eller senare? Då är du välkommen att ansöka till Ung Vårsalong 2011! Senast 15 december ska ditt bidrag vara inskickat till Liljevalchs.
Det brukar vara riktigt snygga tavlor som visas på deras utställning där cirka 60 bidrag kommer med av många som söker! För många ungdomar kan det här vara starten på en riktig konst karriär! Jag har bekanta som går klassen över mig på gymnasiet som sålde sina tavlor de ställde ut för ca 3000 kr! Inte dåligt! I år ska i alla fall jag skicka in ett bidrag men jag kan bara hoppas på att komma med!

Att tänka på om du är intreserad av att vara med:

  •  Du får ansöka med max 1 konstverk.
  •  Om ditt konstverk är en bild/målning som ska hängas på en vägg bör verket inte vara större än 70 x 100 cm.
  •  Om ditt konstverk är en skulptur/installation som ska stå på golvet bör verket inte vara större än 100 x 100 cm i bredd/diameter och inte högre än 200 cm.
  • Tekniken är helt valfri och temat är upp till dig!

  • OM du är intreserad och vill veta mer gå in på http://www.liljevalchs.se/utstallningar/ung-varsalong-2011/ där står det mer om hur du ansöker och vad för regler som gäller!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0