MODE ÄR KONST

I dag såg jag YSL filmen tillsammans med en av mina närmsta väninnor. Vad bra den var, skulle nog säga över förväntan till och med! Jag är typen som gillar dokumentärer men den här handlade ju om mode så det fängslade mig extra mycket! Filmen och historien om Yves Saint Laurent förstärkte verkligen min tro på att konst och mode går hand i hand, inte alltid men ofta. Yves kläder och kollektioner är konst i största grad och han var verkligen en konstnärs själ både till hjärta och uttryck!
Jag skulle nog ge den fyra av fem stjärnor! ****

Det här är den YSl kläning som jag tycker är allra vackrast! extremt stil ren och enkel i figuren! jag har länge tyckt att den här är snygg men inte funderat så mycket på vem som har designat den men i dag förstod jag att det var en YSL! I LIKE IT!


YSl kläning
Den här är från Höst kollektionen 1965!


Kommentarer
Postat av: simon

jag skulle nog gilla den filmen, intressant liksom och inspirerande :) klänningen var ju asfrän!

2010-11-21 @ 22:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0