Sann lycka!

I dag var jag på silver smedskurs!  Det var sjukt kul och jag lärde mig massor. Kursen var från halv tio till fem med sex deltagare och då var det en fast kostnad på 800 kr och sedan så fick man betala lite till beroende på hur mycket silver man använde. Det roligaste var att det blev ett så sjukt bra resultat också jag gjorde nämligen ett urläckert armband! En bild på armbandet ska jag lägga upp i morgon när jag tagit en bra bild på det men här nedanför är en bild på ”arbetsbordet” där vi satt och arbetade. Silver var verkligen ett kul material att jobba med och det ska jag göra någon mer gång! Kanske en termins kurs skulle sitta fint istället för en dags kurs. Jag har testat en del liknande grejer tidigare som kopparslöjd och gjutning av betong men det är mer roligt på ett annat sätt när man kan gör smycken som dem jag gjort i dag. Silver armbandet jag gjorde kommer jag stolt bära runt handleden och det är någonting jag kommer kunna ha på mig varje dag om jag vill och som matchar till det mesta!

silver smide


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0