Veckans design - Litterärt ljus verk

Veckans design

Ser ni vad det där är för någonting? Det är förutom en trave med äldre vackra böcker en mycket cool lampa att ha på bordet, i bokhyllan eller på golvet. Jag såg den i går när jag var på konstfack och konstaterade att det var den mest nytänkande och egna designen av allt på deras årliga julmarknad. Priset i går på marknaden var ca 1200 men jag tror det varierar lite eftersom han gör dem på beställning efter önskad storlek. Vill du titta närmare på dom, besök SwopArt Gallery, Roslagsgatan 60 eller Café Ritorno, Odengatan 80 i Stockholm.

Du kan köpa dem på http://www.henrikgeorg.se/former.html
Storleken kan variera.
1,3 m sladd, E27, ojordad.
Material: Böcker, akrylplast, stål, el-komponenter
Design: Henrik Fredberg


Kommentarer
Postat av: Carro i din klass_snygg

Din fuling, uppdatera!! Jag går in fett offta men inget nytt.. <3

2010-11-30 @ 23:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0