Glöm dina bekymmer i morgon kommer nya

I går var jag helt ofantlig trött, hade suttit vaken många sena kvällar i rad och pluggat och hade till på köpet suttit barnvakt till en 8 månaders liten flicka hela förmiddagen och därför missat min tisdags sovmorgon. (Men vad gör man inte för pengar, jag behöver nya akvarellfärger ju!) somnade i alla fall totalt fyra gånger innan jag till sist kröp i säng i går kväll. En gång kl sju på väg till barnvakts jobbet, en gång när barnet sov i barnvagnen, en gång på tvärbanan hem och så till sist på bussen hem från skolan. Fatta jag var trött i går!

Nu har det lugnat ner sig i skolan lite i alla fall! vi har inget stort prov eller redovisning kvar innan höstlovet nästa vecka. Dock så måste jag börja fundera lite på mitt arbete inom estetisk verksamhet. Vi ska göra fotomontage med temat terror. Fotomontage är när man sätter ihop en eller flera bilder som ska försöka smälta ihop så naturligt som möjligt så att man tror att det är ett enda fotografi. Det ska bli jätte roligt och är en spännande uppgift speciellt som jag börjat intressera mig så mycket för fotografi på sista tiden. Jag börjar verkligen förstå att fotografi är konst i allra största grad! Fotto går lixom hand i hand med bild och det är liknande sätt att utrycka sig! Jag ska gå på stora fotomässan som är mellan den 26 – 28 november, kanske att jag köper mig en häftig system kamera då!


Kommentarer
Postat av: bluppfisk

True

2010-10-27 @ 22:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0