Temat?

Hej hopp alla glada!
I dag har jag haft veckans långa form lektion! Vi håller på med gips bindor och gör figurer/former inspererade av NIki dde saint phalle som är en cool och mycket känd formgivare.

skulptur av NIki de saint phalle
Av Niki de saint Phalle

Sedan så kom jag och några klass kamrater på att vi skulle villja ha en utställning ihopp utanför skolan! En av mina vänner har lite kontakter på något galleri man kan hyra, Det är ju viktigt med en skön lokal. Men det är det inte så brottom med först måste vi komma på något tema på utställningen så vi kan börja arbeta på målningarna vi ska ställa ut. Med ett tema så blir det en mer spännande och ihop hålld utställning! Vi måste ha ett rätt brett tema som är lätta att få insperation av några förslag?! kanske "tro hopp och kärlek"?

 


Kommentarer
Postat av: caroline

visst är det jättekul tjejen!! nice bilder du hittade också!

2011-02-02 @ 22:00:34
Postat av: Anonym

skitcoola men framförallt inspirerande bilder älskling!

tro, hopp och kärlek tror jag är ett grymt tema! det är liksom tre olika..fast i ett! Då kan man koppla ihop dom till en! ..och det tror jag kan bli asballt!!!

2011-02-02 @ 22:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0