Jag vill ha...

För bara någon dag sedan så såg jag Jane Austens film Sens and Sensability som gick på tv, jag älskar hennes filmer av många anledningar men det som får den här filmen att sticka ut lite extra är de underbara natur bilderna över england men framför allt alla de vackra 1700-1800 tals kläderna. När jag såg den häromdagen kom jag fram till att jag vill ha en cape som den Marianne har i filmen, lite rödluvan liknande.

Cape från sens and sensability
Det här är en rätt dålig och suddig bild från filmen men hittade ingen bättre.


akvarell
Här är en snabb skiss på hur jag skulle vilja att den såg ut! jag tror jag ska se till att skaffa lite tid i vår så kan jag sy en sådan själv. kanske i marin blå sammet som är en av mina favorit tyger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0