Låst

I dag på bild lektionen så fortsatte vi med förra veckans projekt, att arbeta fram en bild på skrap kartong, dvs man skrapar fram det man vill ha från svart papper och det man skrapar på blir vitt. Nu återkomm det problem som jag oftast stöter på av alla "problem" inom bild och form, Jag känner mig totalt handikappad eftersom jag inte kan sudda det jag gjort. Är ett sträck draget så sitter det helt änkelt där, inget att kunna ändra på. Så min skrapkartongs bild blev inte precis det bästa jag har gjort men jag tog hem lite matrial från skolan och har gett mig tusan på att ha gjort något snyggt av det tills veckan är över!

Sedan kan jag passa på att slänga in en kommentar till bilden nedan, det är en bild jag tagit på min acryl färg som jag använder. När jag målar med acryl så använder jag vit välldigt mycket, och den tar slut välldigt fort, dels eftersom det behövs så mycket av den när man blanndar färger men mycket för att jag använder den när jag täcker över något som blivit fel! Jag är lixom för mycket fast vid att alltid kunna ändra alting hela tiden, vill så gärna in och peta och ändra jämmt! Det måste jag släppa för det är någonting som skulle kunna hinndra mig i min utvekcling... så det jag vill ha uppnått konst mässigt innan 2011 är att lära mig släppa på den låsningen jag har vid att alltid villja kunna fixa till allting med hjälp av sudd/täckande medel.   

Akryl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0