sommar present


Ni kan inte ana vad jag köpte förra veckan och som är sommarens hitills bästa köp/fynd, en riktigt god investering tilll och med! Jag har köpt en axelrems väska i alligator skin... SÅ STÖRT SNYGG ASSO! Jag hadde tänkt spara mina pengar och inte köpa någonting alls (förutom en och annan tidning och pocket bok) innan jag reser till Paris. Men jag visste att kärlek vid första ögonkasstet är dumt att ignorera så jag var bara tvungen att ha väskan. Den har sammets klädsel på insidan och två fack + ett litet fack med dragkedja, den rymmer hyfsat mycket men är ju otroligt ömtålig eftersom den är i äkta aligator skin och så är den ju från 40- talet så jag lär få ha den som fin väska. Köpte den i en av mina absoluta favorit butiker nämligen i smyckeskrinet i borgholm, det är en sådan butik där man bara går runt och tittar på alla vackra ting som endast består av vackra secend hand klänningar gamla antika smycken, hattlådor,skor och annat som man bara kan drömma om! Väskan jag köpte skulle kostat 600 villket är ett mcyket bra pris för den här kvaliten och åren på nacken som den har men mamma är lite av en "stammis" på den här butiken så jag fick köpa de för 500! Jippie!!

(närbild)


Bilden här nedan är skit dålig men ni får lite perspektiv på hur stor väskan är och så.
-alligator väskan och jag-

Mmmm villken snygg väska alltså och den är ju secend hand villket är bra för annars hadde jag tyckt det vore jobbigt att gå runt med en stackars reptil som väska. MEn som sagt den är ju över 70 år och jag kommer använda den mycket de närmsta åren, en sådan här enkel och stilren modell går ju sällan ur tiden och kommer itne kännas omordän. Tycker jag var värd en liten somar present också!

Kommentarer
Postat av: Simon

Svinfränt med alligator ju! Dock kan man ju tycka att du redan har några väskor..jaja...det är ju alligator ;)

2011-07-26 @ 11:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0