svensk sommar

villken svensk sommar vi har inte sant!? nä men här på öland så är det i alla fall knas knas väder och har varit sedan jag kom hit för några dagar sedan. En av uppgifterna som jag har på jobbet är att ta ut dynorna till uteserveringen när jag kommer kl åtta på morgonen och sedan ta in dem på kvällen när jag går (beroende på villket shema jag går den dagen) men i dag har jag tagit dynorna ut och in hela dagen flera gånger pga vädret. Först började det regna sedan blev det sol och gästerna ville käka räkmackor ute i solen igen (här bär jag ut alla dynorna igen) sedan så kommer det några stänk och dynorna ska in (precis när jag ska sätta mig och avnjuta min kaffe springer vi ut hela personalen för att rädda dynorna) typ så fortsätter det hela dagen... kom hem för någon timme sedan och käkade lite bullar som mor min bakat och som ni ser var det sol och skönt som på bilden nedan sedan gick jag in och lät middagen landa lite innan jag förberedde mig för att springa en snabb tur ned till sjön, och så regnar det nu igen! IGEN! säger bara det... svensk sommar.



 smör blomma

Hoppas ni har ett mer stadigt väder än mig mina vänner!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0