Olje låda!!!

Kreatima är min favorit konstnärs butik och jag brukar kika in där mest hela tiden för att kolla om de har något nytt erbjudande. Som ni kanske vet är olje färg och olje lådor förfärligt dyrt så även fast jag velat köpa en olje låda i en längre tid har jag väntat tills de hadde erbjudande till ett bra pris. Såg för några dagar sidan på hemsidan att de faktisk hadde erbjudande på ett par olje lådor. och åkte dit dagen efter. (var verkligen rädd att det skulle vara slut) men inte nu har jag en alldelles egen olje låda hemma i mitt målar hörn!
olje låda
Gå dit om ni är sugen på denna, Jag betalade 700 men den kostar i vanliga fall ca 1300 kr. Det ingick 8 sköna bas färger av bästa konstnärskvalllitet (winstor & newton artists oil color), 75 ml lösningmedel (sansodor), 75 ml målarmedie (liquin) två penslar, en pallett kniv, två färg koppar, knudd gumm, blyerts penna och liten trasa.
Lixom min akvarell låda från W & N så har denna olje låda plats för något i locket också, i akvarell lådan sitter det ett bra akvarell block och i den här olje lådan så sitter det en pallet. Själva lådan är i ljust bambu.

Nu är det bara att börja måla på någon härlig tavla med mitt nya sett, tror inte jag får tid i helgen med tanke på allt mitt plugg jag borde göra... men kanske nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Molly

700 är ju helt sinnessjukt dyrt agnes!!!!!

Men det är klart, färgerna kommer nog komma till nytta ;)

2011-05-14 @ 03:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0