människans naturliga tillståndet är glädje


Hejhalå! skulle behöva lite hjälp här med två skol prylar och kom på att jag kunde fråga er som läser min nördiga lilla blogg! Det är nämligen så att vi ska inleda ett Arte povera projekt i skolan om några veckor, Arte povera betyder fattigmans kons dvs konst där man använder sig av gratis eller välldigt billigt matrial, stenar, trä bitar överskotts matrial, återvinnings stuff... Jag har en del erfarenhet av sådant tidiare då jag gjort en väska i tidningspapper och en necesär med tuggumipaket men den här gången kan jag inte riktigt komma på vad jag ska börja spara på för matrial (har ca tre veckor på mig att samla) några förslag? funderar på att försöka samla på mig eller köpa billiga knappar för att sedan göra ett konstverk av det... vad tror ni!?

Några av mina älsklings knappar!

Fråga nr två, vad är jag för djur! kan förklara mer om den uppgiften och lovar att lägga ut bilder från det lite senare men nu nöjer jag mig med att fråga... vad vore jag om jag vore ett djur, folk jag frågat har föreslagit uggla, svan eller sulikat! (min lärare sa att jag ser ut lite som en skata, vet inte riktigt hur jag ska tolka det...) menmen vad tycker ni, snälla hjälp mig med den frågan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0