this industry sucks

Hej vänner! kom hem för en dryg timme sedan och har nu precis ätit middag, villken fin dag det har varit i dag! älskar när det är strålande höst dagar som den här, i morse hadde jag goda anledningar till att vara på dåligt humör men vädret gjorde att det inte känndes så hemskt ändå... ja jag kanske kan förklara vad det var som har gjort att mitt humör var rätt uselt när jag somnade i morse.

Under de tre senaste dagarna har jag inte hört av mig här på bloggen och det har pågott en del stora grejer i mitt liv sedan tisdags kväll... som ni vet var jag på castingen för colgate i tisdags, trodde eller hoppades ingenting (var ju bara en vanlig casting och jag var en av många som hadde blivit tillfrågade att prov filmas) sedan så ringer aggenturen i onsdags och säger att jag gjorde grymt intryck på snubbarna från fankrike och frågar om jag kan åka till frankrike redan på söndag för att jobba mondag tisdag (känna tjugo tusen ungefär) de sa att jag skulle kolla om passet var hemma men det var samtidigt inte helt säkertsäkert att jobbet var mitt...  de hörde de av sig igen i går nyss och sa att jobbet gick till en annan tjej, tydligen hadde jag perfekt ansikte och allt var perfekt, min aggentur sa att det nog var längden på håret som gjorde att det vippade över till den andra tjejen trots allt! så blev första skit glad i onsdags när aggenturen så gått som sa att jobbet låg i mina händer och sedan blev jag skit låg i går när jag hörde att den här fantastiska möjligheten som innebar både resa, mycket pengar, och en mycket god merit att lägga till porfolion. Menmen det är historia nu, och det kommer fler chanser (hoppas jag) så blickar frammåt och tänker på morgondagen istället! Var på gymmet och tränade stört hårt direkt efter att jag fick reda på att de valde bort mig så nu har jag bearbetat den "förlusten"! Menmen, en sak som jag lärt mig under det här halvåret som jag jobbat som modell... att aldrig ta ut någon glädje eller lycka fören allt är rott i hamn. Hatar modell branshen ibland, kort varsel hela tiden och knöligt och dant, alltid någon som blir sårad... under visnignen jag gick i juni fick jag reda på att de valde bort en vän till mig i agenturen och att de valde mig framför henne... och där var de ännu värre för där hadde de verkligen sagt till henne att hon skulle få gå visningen, så ringer de dagen innan och har ändrat sig! för att citera en duktig stylist som försökte uppmuntra mig i går "this industry sucks, men du är fab ändå!" ja den här branchen suger verkligen men ändå... det är fantastiskt när det går bra, det är som knark uppåt dippar och nedått dippar som gör mig beroende, att jag inte fick det här jobbet har bara gjort mig envisare om att lyckas nästa gång! har bestämt mig för att se det som något nyttigt att de inte valde mig. (lite iriterande bara att jag var så nära!!:P)


 ååååå blir så arg/ledsen, har värsta "guldet blev till sand kännsla" hatar mode branchen ibland!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vännen tänk på att alla läser det du skriver inklusive eventuella castingjobb hur privat vill du bli mamman

2011-09-27 @ 13:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0